Uw bedrijf heeft een eigen website, mooi! Deze is hopelijk gebouwd op basis van uw beoogde doelgroep en doelstellingen. Maar, hoe regelt u uw Online Marketing in en zorgt u voor (relevant) kwalitatief bezoek op uw site?
Kiest u voor massa, bereik of juist voor segmentatie in uw doelgroep? Welke (online) kanalen zet u in en waarom?
Wat kost een bezoeker u nu eigenlijk? En hoe maakt u van bezoekers klanten?
Vindt de juiste doelgroep tussen al die verschillende websites en met het juiste kanaal. Van Awareness en branding, naar bereik en contacten, tot aan interacties, transacties en klanten.
Aqui Online Marketing ziet uw website als het epicentrum van alle (Online) Marketing Communicatie. Uiteraard ook prima inzetbaar voor uw fysieke winkel! Laveer ook succesvol over de digitale snelweg en geef uw concurrenten het nakijken!
Afhankelijk van uw uitgangspunten en wensen, bepalen we in overleg de juiste aanpak en de efficiënte online mediamix.
Online campagnes
Online Marketing kent vaak een combinatie van diverse campagnes, aangevuld met een always on laag. Uw doelgroep is immers altijd online en op zoek naar uw product en/of die van uw concurrent. U moet vindbaar zijn en voldoen aan de behoeftes van uw potentiële klanten.
Voordat een online campagne begint is het van belang om eerst uw doelstellingen en KPI’s vast te stellen (Key Performance Indicators). Dit vormt uw vertrekpunt. Zo weet u of een online campagne succesvol is, of is geweest. Maar dit is ook van belang om tijdens uw campagne te monitoren en te optimaliseren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Met behulp van een webanalyse pakket is het mogelijk om de online inspanningen te monitoren, te duiden en te optimaliseren. Zoals bijvoorbeeld de verschillen per online kanaal.
Idealiter gebruikt u een dergelijke tool. Inzet a levert de meeste bezoekers op, maar deze zijn wel relatief kostbaar. Inzet b geeft dezelfde kwaliteit bezoekers, maar tegen een lagere investering.
Een programma als Google Analytics geeft u verder inzicht in:
Hoe lang blijft een bezoeker? Welke pagina’s bezoekt hij/zij? Welk online kanaal levert de hoogste conversie op (last Click)? Heeft de website voldoende gratis (organisch) zoekmachineverkeer? Wat is de eCPA, indien een KPI? Wat is de bounce rate? Waar haken mensen af op mijn site?
Met een webanalytics pakket kunt u (meestal gratis) de meest elementaire metingen verrichten en op basis daarvan de campagne(s) en ook uw website optimaliseren. Een onmisbaar element om uw online inspanningen te analyseren.
Niet iedereen is even gek van Google Analytics of er is, van hoger hand, besloten dat hier geen gebruik van gemaakt kan worden. En we hebben niet allemaal budget voor een webanalyse pakket zoals Adobe Analytics (Omniture). Hieronder enkele gratis en/of low budget alternatieven:
Nieuw bij Aqui! Vrijblijvend feedback ontvangen over allerlei online zaken waar u bedenkingen over heeft.
Hieronder hebben we er een paar opgesomd:
Wij zien het beantwoorden, maar ook het stellen van deze- en andere vragen als onze plicht. Aqui helpt u graag bij Online Marketing vraagstukken! Mail ons gerust!
Is gebaseerd op een cyclus omdat verbeteringen, aanpassingen en respons/resultaten ons en u, nieuwe inzichten biedt. De verschillende onderdelen en stappen zijn hieronder weergegeven.
Wij ontvangen uw briefing. Bespreken deze en vervolgens maken we een debrief
In samenspraak met u wordt bekeken hoe we deze kunnen realiseren, zonder de realiteit uit het oog te verliezen. idealiter worden deze SMART geformuleerd.
Voor een juiste sturing, optimalisatie en rapportage is het van groot belang om uit te gaan van zorgvuldig gekozen KPI's.
Kijken we naar het eindresultaat in de Webanalyse tool? Kijken we direct in de Kassa of naar jet CRM systeem? Wanneer is de campagne/inzet succesvol?
Afhankelijk van de doelstelling en looptijd wordt een (media) budget bepaald. Dit wordt door Aqui beheerd.
In overleg en ruim van te voren en idealiter op basis van een jaarplan en kalander wordt de looptijd bepaald. Uiteraard is het om allerlei redenen mogelijk om tijdens de inzet hiervan af te wijken.
Is normaliter bekend. Aqui vertaalt de doelgroepomschrijving naar een online doelgroep. Op basis van onderzoek en gedragsdata.
De strategie geeft op hoofdlijnen aan wat het overal doel is van de jaarinzet. Deze wordt vertaald naar (campagne) tactieken.
De strategie wordt vertaald naar verschillende (operationele) tactieken die al dan niet in campagne vorm worden uitgevoerd.
Afhankelijk van hoe de online campagne eruit ziet, kan het belangrijk zijn dat er specifieke landingspagina's worden gemaakt. Deze hebben dezelfde look en feel als die van de campagne en zorgen voor een betere herkenbaarheid en voor een hogere conversie (indien KPI).
Op basis van de strategie komt uit het tactisch plan, de online middelen mix naar voren. Deze wordt door Aqui geadviseerd op basis van briefing, doelstellingen, campagneduur, budget e.d.
Aqui vervaardigt in overleg met u online materiaal. Banners (gebaseerd op de campagne doelstellingen), Adword teksten en landingspagina's. Van concept tot uitwerking. Ook is het mogelijk dat uw reclamebureau het concept aanlevert en Aaui de uitwerking online realiseert.
Conversie optimalisatie is ene breed begrip. We kunnen zowel de online media mix A/B testen als de website met verschillende landingspagina's. Dit zal goed gecoördineerd moeten worden anders valt hier geen chocola van te maken. Aqui heeft veel ervaring met conversie optimalisatie zodat we op voorhand al 1-0 voorstaan.
Op basis van de verwachtingen, resultaten en de waardes bij de verschillende KPI's wordt de online Marketing campagne continue geoptimaliseerd en ook besproken.
Tijdens de campagne verzorgt Aqui een tussenevaluatie. Dit zorgt voor een overzichtelijk geheel zodat u precies weet hoe de campagne loopt en waar u aan toe bent. Deze wordt na het toesturen gezamenlijk doorgenomen.
Aan het einde van de campagne volgt de eindevaluatie. Alle resultaten, learnings en conclusies worden hierin vermeld.
U stelt de vragen en wij geven de juiste antwoorden hierop. Daarnaast helpen wij u ook (op weg) met de uitvoer hiervan. Korte lijnen, veel online kennis, ervaring uit de online oertijd en perfecte prestaties.
U heeft altijd direct contact met een online specialist met minimaal 5 jaar ervaring in Online Marketing.
Sinds 1999, effectief Webdesign en Online Marketing met focus op resultaat en ROI. Uw website is het epicentrum.
In al onze processen gaan we zeer zorgvuldig met uw gegevens en data om. Uw CMS wordt uitzonderlijk goed beveiligd.
One stop shop voor alle online diensten. Van Zoekmachine Marketing tot e-Commerce en van content creatie tot training en coaching.
Voor het ontstaan van Google al ruime ervaring met advertentie campagnes binnen zoekmachines en goede organische posities.
U gaat nu ook online uw producten verkopen, maar weet nog niet goed hoe? Koffie en een luisterend oor bij Aqui.